Ciya
Tarihçe Yemek Çeşitleri Günün Menüsü Basından Fotoğraflar İletişim

REHBERLER TURİZMİN EN İYİLERİNİ SEÇTİ

21 Şubat Dünya Rehberler Günü kutlamaları kapsamında her yıl verilmekte olan, geçtiğimiz yıllarda Turizm Oscarları olarak basın ve kamuoyunda büyük yankı uyandıran turizmin en iyilerinin internet üzerinden yapılan oylamayla seçildiği Turist Rehberleri Birliği (TUREB) Ödülleri 21 Şubat Perşembe günü Kanyon Alışveriş Merkezi'ndeki Konyalı Restoran'da düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

Törene, başta Kültür ve Turizm Bakanlığı Müsteşarı İsmet Yılmaz, İstanbul Vali Yardımcısı Cumhur Güven Taşbaşı olmak üzere, Bakanlık üst düzey yetkilileri, il kültür ve turizm kurumlarının temsilcileri, turizm kuruluşlarının başkan ve üyeleri ile kültür ve turizm alanında çalışan bilim adamı ve uzmanlarla TUREB üyesi profesyonel turist rehberleri katıldı.

Kültür mirasının tanıtımında önemli bir görev üstlenen rehberler, verdikleri ödüllerle ilgililer ve kamuoyunun dikkatini tarih-kültür mirasımızın önemi, korunması ve sürdürülebilir turizm konusuna çekmeyi amaçlıyorlar. TUREB Ödülleri, 'Tanıtım', 'Sürdürebilirlik', 'Konukseverlik', 'Otantiklik', 'Kültür Turizmi' ve 'Turizm Eğitimi' dallarında verildi.

TUREB ÖDÜLLERİ'Nİ KAZANANLARIN LİSTESİ ŞÖYLE:

1- TANITIM

Turizm Broşürü: ISTANBUL GUIDE - TUROB
Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği-TUROB'un katkıları ile Boyut Yayın Grubu tarafından hazırlanan İstanbul Guide ve CD'si, 6 dilde basılıyor ve dünyanın en büyük turizm fuarlarında dağıtılıyor.

Turizm Reklamı : "7 MEKAN, 7 MODACI" Projesi
Türkiye`nin 7 bölgesinin güzellikleri, `7 Mekan, 7 Modacı` isimli projeyle, hepsi marka olmuş Türk modacılarının tasarımlarıyla tanıtıldı. Fashion TV Türkiye`nin, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile ortaklaşa gerçekleştirdiği projeye moda tasarımcıları Atıl Kutoğlu , Rıfat Özbek, Dice Kayek markasının yaratıcıları Ayşe ve Ece Ege kardeşler, Mediasa Yönetim Kurulu Başkanı Demet Sabancı Çetindoğan destek verdi. Proje kapsamında önde gelen Türk modacılar, Türkiye`nin 7 bölgesi için 7'şer parçalık koleksiyon hazırladı. Moda çekimleri, Fashion TV International`la 202 ülkede yayımlandı.

Süreli Yayıncılık : CORNUCOPIA MAGAZINE
Türkiye'nin uluslararası İngilizce dergisi CORNUCOPIA Magazine, yayımlanmaya başladığı günden bu yana 15 yıldır, tanınmış yazarların kalemlerinden yazılar ve dünyaca ünlü fotoğrafçıların objektifinden karelerle Türkiye'nin en güzel köşelerini işliyor.

Kitap Yayıncılığı: HEY TRAVEL TRENDS - SEYAHAT İPUÇLARI
Hey Travel, profesyonel turist rehberlerinin hazırladığı 'Seyahat İpuçları' kitapçığının basılıp dağıtılmasını sağladı. Bu kitapla rehberlerin deneyimlerini seyahatseverler ile paylaşmalarına aracılık eden Hey Travel, turizm tüketicilerinin bilinçlenmesine de önemli bir katkıda bulundu.

Turizm Yazarlığı / Gazeteciliği: ÖMER ERBİL - MİLLİYET
Müzelerle ve kültür varlıkları ile ilgili gündem yaratan pek çok habere imzasını atan Ömer Erbil, Karun Hazinesi'nin en değerli parçası sayılan 'kanatlı denizatı' broşunun çalındığını ortaya çıkaran gazeteci.

2- SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

a- Kültürel Sürdürülebilirlik: KÜLTÜR BİLİNCİNİ GELİŞTİRME VAKFI
Kültür Bilincini Geliştirme Vakfı, Anadolu Selçuklu Mimarisi konusunda 'İnternet Üzerinde Veri Tabanı Projesi' ile birinci seçildi. Selçuklu döneminde inşa edilen yapıların önemli örnekleri değişik yayınlarda tanıtılmış olmakla birlikte, tam bir envanteri henüz yapılamamıştır. Bu projeyle bu döneme ait tüm yapı türlerini içeren, sürekli güncellenebilir, yapıların görsel olarak da tanıtıldığı bir veri tabanı hazırlamak amaçlanmaktadır.

b- Çevresel Sürdürülebilirlik: TÜRKİYE ÇEVRE EĞİTİM VAKFI (TÜRÇEV)
Çevre Eğitim Vakfı, 1993 yılında Turizm Bakanlığı önderliğinde başlattığı ve o tarihten bu yana sürdürdüğü Mavi Bayrak uygulaması ile seçilmiştir. Mavi Bayrak temiz, bakımlı, donanımlı, güvenli ve dolayısıyla uygar, sürdürülebilir bir çevrenin sembolü.

3- KONUKSEVERLİK: SAVAŞ BULUT - KONYALI RESTORAN
Topkapı Sarayı Müzesi Konyalı Restoran Genel Müdürü Savaş Bulut, rehberlere ve turist gruplarına örnek bir konukseverlik sergiliyor. Sıkışan tur programlarında rehberlerin işini kolaylaştıran Konyalı Restoran'ın hizmet kalitesi de turistleri ve rehberleri memnun etmekte.

4- OTANTİKLİK

Otantik Ürün: KAHVE DÜNYASI
Yabancı kahve markalarının ülkemizin dört bir yanını sarmaya başladığı bir dönemde ortaya çıkan Kahve Dünyası mağazaları, Türk kahve kültürünü ülkemizde ve dünyada hak ettiği yere taşımayı amaçlıyor. Türk kahvesinin tanıtımı ve pazarlanması için çalışmaları takdire değer.

Otantik Yerel Etkinlik: BERGAMA KERMESİ
İlki 1937 yılında gerçekleşen Bergama Kermesi, 70 yıldır aralıksız devam ediyor. Dönemin geleneğine uygun olarak adına Kermes denilen şenlikleri Bergama halkı her yıl, Haziran ayının ilk haftalarında Türkiye'nin ve dünyanın çeşitli yerlerinden gelen konuklarıyla birlikte kutluyor.

Otantik Mutfak: ÇİYA SOFRASI

İstanbul'un ve Kadıköy'ün en bilinen geleneksel mutfağa sahip restoranlarından biri. Sahibi yemek araştırmacısı ve aşçı Musa Dağdeviren, konuklarına çok çeşitli Anadolu yemeklerini sunuyor. Çiya'da kebaplar, tatlılar ve etli yemekler yanı sıra konukların gözdesi yöresel özellikleri ile sunulan zeytinyağlı sebze yemekleri ve salatalar.

5- KÜLTÜR TURİZMİ:

DOĞU ANADOLU TURİZM GELİŞTİRME PROJESİ - Efes Pilsen
Efes Pilsen, Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı ve Kültür ve Turizm Bakanlığı işbirliğiyle başlatılan bu proje ile doğunun saklı güzelliği Çoruh Vadisi yeni alternatif turizm bölgesi olacak.

6- TURİZM EĞİTİMİ:

SETUR
TUREB yurtdışı turlar konusunda uzmanlık eğitim programlarını SETUR ile işbirliği içinde sürdürüyor. Kültür turizminin gelişmesi, turizm tüketicisinin değişen taleplerini karşılayabilmek, seyahat acentalarının konusunda uzman rehberlere ulaşmasını sağlamak, profesyonel turist rehberlerinin mesleki faaliyetlerini kolaylaştırmak amaçlarıyla düzenlenen ve kapsamı genişletilerek sürdürülecek eğitim programları turizm eğitimi alanında önemli bir çalışma.


designed by Webasis